Blogger Templates

Saturday 30 June 2012

Semester Kedua Akan Bermula

Pejam celik , pejam celik dah nak cukup 2 bulan rupanya saya bercuti . lebih kurang 2 minggu lagi saya akan kembali ke dunia pengajian di Politeknik Kota Bharu , Kok Lanas ,Kelantan . diam tak diam dah masuk sem 2 rupanya saya ya . alhamdulillah , saya masih lagi diberi peluang untuk melanjutkan pelajaran . bila dah nak masuk sem 2 nie , nak tak nak , saya kena struggle lagi la . sebab menurut sumber2 yang boleh dipercayai , *sebijik cam ayat papa saya* bila dah masuk sem 2 nie , pelajarannya semakin mencabar . ditambahkan lagi dengan kos yang saya ambil pulak yaitu akauntansi , lagi la mencabar minda . *bakal akauntan ke saye nie* :) insyAllah , kalau diizinkan Allah , apa salahnya bergelar akauntan right ? hehe . 


Hmm , kalau nak diikutkan pada result saya bagi sem 1 yang lepas , alhamdulillah la , saya bersyukur dengan apa yang saya dapat tu . walaupun terlepas dekan , tapi saya sudah berpuas hati dengan hasil yang saya peroleh tu . dah memang sesuai la dengan saya nie yang "terlampau rajin" kan . hehe . last minit baru belajar , kalau tak asyik enjoy jer memanjang . bila minggu exam , barula kelam kabut sampai tak tidur duk study . *study ker stidur* :) 


Jadi , untuk sem 2 yang akan bermula tak lama lagi nie , saya memasang azam yang baru yaitu akan belajar bersungguh2 untuk mendapa dekan . *sem 1 pun azam yang sama jugak tapi tak dapat pun* huhu . biasala , kanak2 macam saya nie , mula2 jer semangat membara , lepas tu mula la melalut ke arah benda laen . hehe . tapi insyAllah , semua nie tak akan terjadi tanpa azam dan niat kan . so , pasangla niat dan azam anda apabila mahu melakukan sesuatu perkara ke arah kebaikan ya anak2 ! :)




0 comments: